Com diferenciar-te de la teua competència
Article publicat a la columna «Planteamientos» del suplement dominical de Levante EMV
Publicado por Jesus
lunes, 05 de septiembre de 2016 a las 18:07
Competència
Diferenciar-se de la competència es una cosa que totes les empreses sempre s'han de plantejar, però que evidentment no sempre és fàcil, tot i que podem analitzar com abordar este problema de la millor manera. Inicialment haurem de dividir el nostre mercat potencial per segments, ja que no podem cobrir-los tots, per a la qual cosa definirem el nostre públic objectiu principal i quines característiques té, així com quins són els problemes i les necessitats dels clients, i comprovarem quines solucions podem oferir-los.
Molts pensen que per tal de diferenciar-se han d’aconseguir innovacions d’importància, la qual cosa cada vegada és més difícil i costós, i lògicament no està a l’abast de qualsevol. En lloc de buscar canvis importants, hem de centrar-nos en quins xicotets detalls podem canviar, ja que a sovint són les coses xicotetes i no les grans les que aconsegueixen marcar la diferència entre les empreses. Intenta trobar alguna necessitat insatisfeta del teu client potencial per diferenciar-te, i per descomptat no tingues cap objecció en copiar allò que li funcione bé a la competència, ja que és el normal en els mercats. Analitza les característiques del teu producte o servici i tracta de millorar-lo fent retocs o canvis d’aspecte en la seua presentació perquè siga més competitiu.
Quan pretengues diferenciar-te, tin en compte que: el preu no sol ser una bona idea, ja que el client ha d’entendre el perquè de la reducció, i la nostra competència ha de tindre dificultats per poder imitar-lo; ja s'entén que la qualitat la té, i l'orientació al client se suposa. I no cal dir que sempre que les teues característiques siguen diferents i competitives, has de comunicar-les als teus consumidors o clients, i si t'és possible, planteja't campanyes de màrqueting i publicitat que et permeten arribar a més clients potencials. Evidentment no podem oblidar, i menys en el cas de les microempreses i pimes, que ens relacionem amb persones i no amb marques, de manera que en molts casos comprem per la simpatia que tenim amb la nostra persona de contacte.
L’aparició d’Internet ha suposat un canvi molt important, ja que ara hi ha molta més competència i costa més fer-se un lloc en el mercat. Tenim més canals per fer conéixer els nostres productes o servicis, podem saber més ràpidament el que pensa el mercat, vore què funciona i què no i, si som àgils, reaccionar abans que la competència. Per últim, assegura’t que saps què és el que et diferencia perquè els clients ho vegen al moment, ja que necessites destacar i ser conegut el màxim possible, per això la importància de la marca i el logotip de la teua empresa. Has d'intentar ser-los útil, de manera que tracta d'assessorar-los sobre quin és el producte o servici que els pot ser de major interés, ja que això ho posaran en valor i et permetrà fidelitzar-los.
>> Article de Jesús Casanova publicat a Levante EMV
05/09/2016 18:07 | Jesus