Globalis organitza junt a la Taula RSC el III Networking per a la cerca d´ocupació
Més de 80 persones aturades reforcen les seues competències en la trobada celebrada a l'Hotel Luz de Castelló
Publicado el lunes, 05 de junio de 2017 a las 10:48
La Taula de Responsabilitat Social de Castelló va organitzar el 31 de maig una trobada
entre empreses i persones aturades per a intercanviar experiències i fomentar la
empleabilitat dels col·lectius amb major dificultat per a fer-se un buit en el mercat
laboral. El tercer Networking per a la cerca d'ocupació ha permès que 82 persones
s'entrevisten amb 42 representants de recursos humans de signatures de la província
per a rebre un assessorament especialitzat. De forma paral·lela, altres cinc empreses
han impartit tallers formatius. La trobada s'ha realitzat en l'Hotel Luz.
Les persones aturades han completat un intens itinerari alternant tres entrevistes
laborals i quatre tallers formatius en amb prou faenes cinc hores. Aturats de llarga
durada, immigrants, persones amb discapacitat, joves aturats i persones d'ètnia
gitana han defensat les seues capacitats laborals i han compartit inquietuds
professionals amb els tècnics per a generar oportunitats d'ocupació. “Trencar
estereotips, generar confiança i fomentar habilitats i destreses per a la cerca d'un
treball són els pilars fonamentals d'aquesta trobada que suposa una oportunitat per a
moltes persones que durant mesos no han tingut la possibilitat de fer una entrevista de
treball”, asseguren des de l'organització.
La selecció dels perfils -atenent a les
propostes presentades per les empreses- l'han dut a terme Fundació Globalis i les set
entitats socials de la Taula que compten amb servei d'ocupació: Fundació Síndrome
de Down Castelló, ASPES Castelló, Patim, Càrites Diocesana Sogorb Castelló,
COCEMFE Castelló, Fundació Secretariat Gitano i Creu Roja, aquesta última en el marc
del projecte “Repte Social Empresarial: aliances per la inserció laboral”.
El Networking segueix creixent cada any. Pel que respecta a empreses, en aquesta
edició s'ha doblegat el nombre que van participar fa tres anys i s'ha incrementat en un
20% (de 34 a 42) respecte a l'edició anterior, la qual cosa ha permès augmentar en la
mateixa mesura les persones aturades ateses. Una dada que posa en evidència
l'interès que ha generat aquesta edició del networking és que més de la meitat de les
signatures presents no formen part de la Taula. “És tota una experiència poder
conèixer de primera mà el potencial de persones que moltes vegades no tenen
oportunitat d'entrar en els processos de selecció de les nostres empreses però que
demostren un alt potencial i motivació”. Cinc persones que van participar en l'edició
anterior d'aquesta jornada van aconseguir un treball abans de finalitzar 2016.
Als tallers formatius s'ha abordat com crear una empresa, s'han analitzat les
fortaleses i també les actituds professionals, així com el valor del compromís en les
relacions laborals i la cultura de l'organització i, finalment, com gestionar la marca
personal en les xarxes socials.
Helix, UJI i Aspes han col·laborat en l'accessibilitat prestant "sistemes fm amb bucle"
perquè persones sordes, que són usuàries de pròtesis auditives, puguen realitzar les
entrevistes amb una millor audició.
La Taula de Responsabilitat Social de Castelló naix en 2008 i en l'actualitat agrupa a
prop de quaranta grans empreses, PIMES i microempreses, associacions
professionals, entitats públiques i ONG que treballen en la província de Castelló.
Empreses i entitats que integren la Taula de Responsabilitat Social de Castelló: Alcer
Castelló, Ad Comunica, Afanías, Aspes Castelló, Actuacions Mediterrani, BP Oil
Refineria, Branding Road, Bricomart, Busines School, Càrites Diocesana Sogorb
Castelló, COCEMFE Castelló, Creu Roja Espanyola, Cuinatur, Esmalglass Ítaca Grup,
Etnor, Ferro Spain, Fraternitat Muprespa, Fremap, Fundació Alzheimer, Fundació
Globalis, Fundació Síndorme Down Castelló, Gerse, Grup Eulen, Hotel Luz Castelló, I.I.
Recursos Humans, Sabons Beltrán, LM Wind Power, Leroy Merlín, Objectiu Zero,
Patim, Fundació Secretariat Gitano, UBE Corporation Europe, UJI i Unió de Mútues.
Empreses convidades que han participat en la tercera edició del Networking: Adecco
ETT, Argenta ceràmica SL, Becsa S.A.O, Decathlon, Fundació Randstad, GR2
Consulting, Grupoaldia, Grup Navarra, Grup Halcon Ceràmiques, Huhtamaki, Muerde
la Pasta SL, Randstad ETT, Urvisa Construccions, Hybris Consulting, Fevecta i Mar
Màrqueting i Comunicació.