«És primordial un canvi d'actitud cap a la venda proactiva...»
Entrevistem Francisco J. Ruiz, expert en Direcció i Estratègia Comercial
Publicado por opoveda
viernes, 03 de julio de 2015 a las 13:19
Entrevistem Francisco J. Ruiz, expert en Direcció i Estratègia Comercial
- Conta'ns quina és l'activitat principal de la vostra empresa.
Lideris Consult realitza consultoria de direcció comercial per ajudar les empreses a vendre més i millor. Este assessorament i esta ajuda en la presa de decisions incideix en 4 àrees:
- Millora dels venedors
- Millora del departament comercial
- Millora del posicionament en el mercat i davant dels clients
- Creació i desenvolupament de xarxes de representants/distribuïdors/agents.
- Dels servicis que oferiu, quin és el més sol·licitat per les empreses?
El servici més demandat és la Direcció Comercial Externa com a assessorament a l’empresari per ajudar-li a optimitzar tota l’activitat de vendes en la seua empresa. Moltes vegades faig de coach però prenent decisions que afecten les vendes.
- Com a expert en direcció comercial, quins són els aspectes que poden fer millorar les vendes en qualsevol empresa?
És primordial un canvi d’actitud cap a la venda proactiva en lloc d’esperar que vinguen els clients a comprar-nos. A més, cal incidir en les prioritats buscant la màxima rendibilitat en el temps de vendes anuals, que és finit. Si no, els objectius no es compleixen.
- Com podeu ajudar els emprenedors i els empresaris?
Quan un expert en vendes entra en una empresa, els beneficis es comencen a notar des del primer moment, ja que el primer en què realment es treballa és en un posicionament de l'empresa des dels clients. A més, una visió externa del dia a dia de l'empresa fa que veges els problemes de manera objectiva i aconselles la presa de decisions en el que realment produeix beneficis.
- Algun aconseguiment professional que vulgues compartir amb nosaltres?
Sempre em produeix una especial satisfacció quan reclute venedors per als meus clients i, passat un període, comprove que funcionen i generen vendes i que tothom està content. També recorde un client que vaig tindre en el sector alimentari que volia que li reclutara una xarxa de distribuïdors i, mitjançant la reflexió conjunta, va donar una bolcada a la seua línia de productes, la seua imatge i com els veien els clients, aspectes que ni s’havien imaginat fer quan em van contractar.
03/07/2015 13:19 | opoveda